joi , 26 noiembrie 2020
A huge collection of 3400+ free website templates JAR theme com WP themes and more at the biggest community-driven free web design site
Acasa / Social / URMEAZĂ ZIUA CEA MAI SCURTĂ: SÂMBĂTĂ NOAPTE DĂM CEASURILE ÎNAINTE

URMEAZĂ ZIUA CEA MAI SCURTĂ: SÂMBĂTĂ NOAPTE DĂM CEASURILE ÎNAINTE

În fiecare an, în ultima duminică a lunii martie, România trece la ora de vară. De duminică, 26 martie 2017, ora 03.00 devine ora 04.00, ceea ce înseamnă că vom dormi cu o oră mai puţin. Scurtarea duratei somnului cu o oră şi, implicit, trezirea mai devreme, bulversează organismul. Specialiştii spun că acomodarea organismului la ora de vară se face de la 2 la 15 zile.

Ora de vară 2017 pică în noaptea de 25 spre 26 martie, când ora 03.00 va deveni ora 04.00. Astfel, ziua de 26 martie 2017 va avea 23 de ore în loc de 24. Ceasurile se vor da înainte în acelaşi timp în toate ţările Uniunii Europene.

Această schimbare aduce o serie de neplăceri. Inconveniente sunt şi pentru oamenii care se trezesc în zori sau al căror program depinde de răsăritul soarelui. Crescătorii de păsări sau fermierii se plâng că schimbarea orei le nelinişteste pe vaci când sunt mulse cu o oră mai devreme. Medicii spun că timp de 3 zile de la trecerea la oră de vară creşte riscul de infarct cu 5-10%, în special la persoanele tinere, active profesional. De asemenea, această schimbare accentuează depresiile şi îi afectează pe cei cu vulnerabilităţi psihoemoţionale.

„O măsură importantă de prevenire a influenţelor negative este introducerea în alimenţatie a produselor care furnizează organismului vitamine, minerale şi alţi nutrienţi esenţiali. Legumele, verdeţurile şi fructele energizează, au efect tonic asupra organismului şi îmbunătăţesc starea de psihic”, explică Victor Verinceanu, medic de familie.   De asemenea, este esenţial să avem o programare inteligentă a orelor de somn. Încearcă să te culci seara cu minimum o oră mai devreme, astfel încât organismul tău să nu simtă privarea de odihnă atât de intens. Timpul petrecut în aer liber, în bătaia soarelui ajută corpul să producă vitamina D, dar contribuie şi la o stare de bine,  de optimism. Şi nu în ultimul rând, mişcarea ne ajută să fim în formă, spun specialiştii.

În timp ce unii dintre noi nici nu simţim această schimbare de oră, alţii sunt profund afectaţi. Scurtarea duratei somnului cu o oră, precum şi trezirea cu oră mai devreme duce la un stres suplimentar, iar de aici apar o serie de probleme: modificări cardiovasculare manifestate prin variatii ale tensiunii arteriale şi variate tulburari de ritm cardiac; neuropsihice: insomnie, somnolenţă, astenie, apatie, agitaţie, irascibilitate, anxietate, tulburări de concentrare şi memorie, cefalee, vertij. “Sub această simptomatologie se pot ascunde şi alte cauze şi de aceea este bine să fiţi evaluaţi corespunzător de către un medic pentru a nu omite un alt diagnostic”, spun medicii.

Tot ei spun că oamenii au nevoie de aproximativ o săptămână pentru a se adapta la ora de vară, deoarece trebuie să se trezească cu o oră mai devreme decât s-au obişnuit. Pentru cei care suferă de anumite probleme de sănătate, efectele schimbării ritmului biologic ar putea fi mai serioase. Conform Mediafax, un studiu australian din 2008 a descoperit că riscul bărbaţilor de a se sinucide la câteva săptămâni după trecerea la ora de vară este mai mare decât în restul anului.

www.adevarul.ro

Verifica si

ACCIDENT MORTAL LA PRUNDU. UN CĂRUȚAȘ ȘI CALUL SĂU – UCIȘI DE UN ȘOFER

Tragicul incident s-a petrecut vineri seară, în jurul orei 17.30, în afara localității Prundu. IPJ …

  • Acest site foloseste cookie-uri |
  • Acceptă
  • Respinge
  • | Pentru mai multe informații despre cookie-uri
  • No valid page specified.