După numeroasele premiere adresate adulţilor, dar şi copiilor, Teatrul „Tudor Vianu” „pune la cale” un eveniment inedit pentru Giurgiu: un spectacol cu şi despre dans.
Iată ce spun reprezentanţii teatrului giurgiuvean despre noua surpriză pregătită – de această dată – tinerilor:
„Un spectacol eveniment pe care tinerii nostri fani nu pot să îl rateze:
Sâmbătă 26 octombrie 2019, începând cu ora 19:00, la sala mare a Teatrului “Tudor Vianu” din Giurgiu, în cadrul festivalului Caravana teatrelor mici şi mijlocii, “FONK LEGACY”!
SERIAL DE TOAMNĂ
Episodul 1
DESPRE SPECTACOLUL „FONK LEGACY”
Ce este FONK? Fonk-ul înseamnă energia dansului, se spune că dansatorul are fonk-ul în el! Inițial este un cuvânt din Ingala (dialect congolez), care înseamnă „să miroşi bine a muncă” sau „transpirația muncii” dar a fost preluată de albii rasişti din Statele Unite pentru a califica afro americanii extrem de peiorativ.
Mourad El Mrini, dansator şi fondator al trupei „Fonk Legacy” spune că „Stilul de dans FUNK SHWAY înseamnă că în aceeaşi oală ai rock, soul, funk şi jazz”.
Doi dansatori ai trupei franceze cu acelaşi nume cu cel al spectacolului ne vor prezenta o parte de istorie a muzicii şi dansului de stradă afro-american contemporan.
Ei sunt şcoliţi la cursurile unor mari maeştri ai genului, legende ale stilului funk, rapper şi hip hop. Profesorii lor au fost faimoşii SHABA DOO şi POPPIN TACO, cei care au fost coregrafi şi coacheri pentru MICHAEL JACKSON, MADONA, LIONEL RICHIE şi chiar FRANK SINATRA.
Reproducând cu cât mai multă autenticitate climatul socio-cultural asociat genurilor, „Fonk Legacy” oferă publicului o lungă călătorie în timp, de la JAZZ la FUNK, trecând prin SWING, BEBOP și SOUL . Să ne aducem aminte că faimosul rapper TUPAC ( 2pac ), un artist luptător pentru drepturi civice şi egalitate rasială a murit asasinat.
În spectacolul FONK LEGACY se lucrează cu un spațiu gol, unde dansatorul vine şi ia spațiul în stăpânire; el construiește prin corpul și mișcările sale un univers, un stil care vine să provoace imaginația spectatorului.
Pentru atmosferă şi pentru a susţine substanţa istorică a dansului se foloseşte proiecţia video a unor interviuri şi evenimente, pe un ecran de 5m x 4m. Dansatorul ține cont și interacționează cu acesta tot timpul. De exemplu, ne duce la Harlem în „Savoy Ballroom”, în 1930, cu muzicienii unei trupe de jazz. Sau, în 1964, într-un concert al lui Rufus Thomas, dansatorii fac parte din imagine și joacă cu publicul, retrăind scene mitice care au făcut gloria fonk-ului. TUPAC SHAKUR, PRINCE, MALCOM X, MARTIN LUTHER-KING … ne vor însoți pe tot parcursul acestei coregrafii epice!
Ataşez o scurtă prezentare video din spectacol.
Revin cu amănunte toată perioada de până la spectacol!