În conformitate cu Ordinul Prefectural nr.136 /21.02.2020, DSP Giurgiu a participat în data de 21.02.2020 la acțiunea comună de verificare a normelor igienico – sanitare privind pregătirea alimentelor pentru căminele de bătrâni și copii. Comisia a fost formată din reprezentanții Instituției Prefectului Județ Giurgiu, Inspectoratulului Teritorial de Muncă Giurgiu, Direcției Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Giurgiu, și Comisarului Județean pentru Protecția Consumatorilor Giurgiu.
A fost controlată unitatea cu profil de catering din Giurgiu, str. Bucuresti, punct de lucru care aparține de SC MARADONA SRL, cu sediul în București, str. Cetatea Poenari, nr.66, sect. 4.
În cadrul acțiunii de control au fost verificate condițiile de funcționare ale unității și s-au constat urmatoarele:
– nu s-au prezentat : Registrul Unic de Control, actele societății, inclusiv certificatul constatator al punctului de lucru cu codurile CAEN conform cărora își desfășoară activitatea;
– unitatea era racordată la instatalația de apă curentă și canalizare a municipiului Giurgiu, iar apa caldă se obținea prin centrală proprie;
– nu exista circuit funcțional corespunzator al alimentelor privind recepția, depozitarea, prelucrarea, prepararea și livrarea produsului finit;
– chiuvetele, mesele de inox și blaturile din bucătărie nu erau marcate pentru operațiunile la care sunt folosite;
– vasele și ustensilele folosite în procesul de preparare nu se dezinfectau, iar unele ustensile erau degradate;
– nu există spațiu pentru dezghețarea produselor congelate. La data controlului au fost găsite recipiente conținând carne tocată și navete cu pungi de pipote depozitate direct pe paviment atât pe holul de trecere de la depozit la spațiul de preparare, cât și în spatiul de preparare alimente;
– în bucătărie erau depozitate navete cu pâine și mai multe pungi cu alimente, care urmau sa fie distribuite beneficiarilor, iar în unele pungi erau alimente perisabile (lapte) care aveau temperatura de păstrare recomandată de producător de 2 – 4 grade Celsius;
– în camera frigorifică existau depozitate în saci de plastic, carne tocată, pulpe și chiftele gata preparate, fără date de proveniență, data producerii și data de expirare;
– sifonul de pardoseală din camera frigorifică nu era dotat cu grătar și clopot;
– graficele pentru monitorizarea temperaturii din spațiile frigorifice nu erau completate la zi;
– hrana care urma sa fie distribuită beneficiarilor pentru ziua de astăzi era depozitată în casolete de inox acoperite cu folie de aluminiu, în depozitul de alimente direct pe paviment, lângă sacii de cartofi;
– unitatea nu avea în dotare substanțe dezinfectante pentru dezinfecția vaselor și ustensilelor folosite în bucătărie;
– personalul din unitate nu avea echipament de protecție complet, nu s-au prezentat documente privind controlul medical la angajare și periodic de medicina muncii, precum si cursuri de igienă;
– nu s-a prezentat dovada efectuarii operațiunilor de dezinfecție, dezinsecție și deratizare;
În urma controlului s-a dispus transmiterea documentelor neprezentate la data controlului, cât și măsuri și termene de remediere a deficiențelor constatate.
Pentru neregulile constate din punct de vedere al normelor de igienă, unitatea se sancționează conform HG nr. 857/2011 cu amenda contravențională 10.000 lei.
DSP Giurgiu