În conformitate cu prevederile art. 9 din HG nr. 1491/2014 actualizată, președintele Consiliului județean are calitatea de vicepreședinte al Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, motiv pentru care acesta are obligația de a lua parte la ședințe.
Din păcate, la Giurgiu, președintele Consiliului județean nu a participat la niciuna dintre ședințele CJSU pe tema “coronavirus” și nici nu a desemnat un înlocuitor. Cu toate acestea, de fiecare dată, hotărârile adoptate la nivel local de Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, precum și hotărârile adoptate la nivel național de CNSU, au fost comunicate spre știință tuturor factorilor interesați, inclusiv Consiliului județean, pentru a fi puse în aplicare.
Precizâm că și măsurile adoptate de CJSU în data de 9 martie, referitoare la cazul femeii de 39 ani suspecte de infectare cu CORONAVIRUS au fost comunicate președintelui Consiliului județean, Marian Mina, caruia i s-a atras atenția că, având în vedere gravitate situației, îsi asuma responsabilitatea neparticipării la întrunirile CJSU. În plus, neparticiparea la ședințe ar putea fi catalogată ca fiind o lipsă de respect la adresa giurgiuvenilor și a celorlalți membri ai CJSU.
Mai mult, Consiliul județean avea obligația întocmirii unui plan propriu de măsuri pentru prevenirea infecțiilor cu CORONAVIRUS COVID 19, care să fie adus la cunoștinta factorilor din fluxul decizional și aprobării unor sume din fondul de rezervă bugetară aflat la dispoziția CJ pentru cazarea, hrana eventualelor persoane pentru care s-ar dispune măsura izolarii și a carantinei, așa cum s-a întâmplat în alte județe.
În ultimele zile am tot repetat ca este nevoie să acționăm ferm, preventiv, ca o echipă, convinși fiind că orice formă de pasivitate poate impune societăřiii un cost copleșitor. În acest context, facem apel la conducerea CJG, în speță la președintele Marian Mina să participe la ședințele CJSU, apreciind că agenda acestuia este și agenda cetățeanului.
La momentul actual, este mai puțin important cine guvernează. Este important să ascultăm recomandările specialiștilor care sunt susținute de argumente, iar comunicarea să se realizeze printr-o voce unică. Conform metodologiei și hotărîrii Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, vocea unică de comunicare este în continuare Direcția de Sănătate Publică Giurgiu, care va aduce la cunoștinta opiniei publice, în timp real, orice informație sau eveniment.
Solicităm și pe această cale autorităţilor publice locale să manifeste echilibru în declaraţiile publice şi să ofere informaţii verificate şi confirmate din punct de vedere al veridicităţii, având în vedere că acestea au obligaţii pe linia respectării ordinii publice şi asigurării siguranţei cetăţeanului.
Asigurăm populația că instituțiile publice cu atribuții în gestionarea acestei situații activează, conform metodologiei, existînd la nivelul județului o capacitate de reacție și adaptare rapidă, măsurile dispuse dovedindu-se eficiente.
Prefect,
Aneta Matei
*
Comitetul Judetean pentru Situatii de Urgenta (C.J.S.U.) se constituie si functioneaza, potrivit legii, sub conducerea nemijlocita a prefectului, ca organism interinstitutional de sprijin al managementului situatiilor de urgenta.
Componența C.J.S.U. Giurgiu:
• presedinte: prefectul judetului;
• vicepresedinte: presedintele consiliului judetean;
• membri: sefi de servicii deconcentrate, descentralizate si de gospodarie comunala, conducatori ai unor institutii, regii autonome si societati comerciale, ai agentilor economici care, prin specificul activitatilor desfasurate, constituie factori de risc potentiali generatori de situatii de urgenta;
• consultanti: experti din aparatul propriu al autoritatilor administratiei publice care constituie comitetele, sau din institutii si unitati în subordine;
• grupuri de suport tehnic: coordonat de un membru al comitetului, specialistii cooptati in cadrul comitetelor judetene pentru situatii de urgenta.