Prezent duminică la Giurgiu, la conferința de presă extraordinară a PSD, ministrul demisionar al Transporturilor, Răzvan Cuc, a făcut, pe lângă declarațiile politice, și o serie de declarații legate de activitatea ministerului pe care încă îl conduce (acesta precizând că, deși a demisionat, merge, în continuare, la birou, pentru a continua implementarea proiectelor derulate în cele 6 luni de când conduce Ministerul Transporturilor).
Astfel, potrivit ministrului Cuc, până la sfârșitul acestei luni se vor scoate la licitație proiecte pentru infrastructură în valoare totală de 3 miliarde de euro.
”Toate aceste proiecte trebuie, însă, să fie susținute de măsuri legislative foarte puternice, iar printre cele mai importante dintre acestea este legea privind achizițiile strategice, o lege extrem de necesară, ce ar permite continuarea lucrărilor la investiții strategie (autostrăzi, drumuri, poduri, inclusiv cel de la Grădiștea) și în condițiile existenței unor contestații. Ar fi trebuit implementate proceduri simplificate pentru astfel de obiective.
Și asta pentru că – se știe – avem, din păcate, ”contestatari de meserie”, iar din cauza acestor contestații, am găsit la Minister proiecte blocate de doi ani și jumătate. Culmea este că, după ce contestațiile s-au judecat, contestatarii au pierdut, însă și noi am pierdut mult timp, din această cauză.”
Ministrul Răzvan Cuc a făcut căteva referiri și la investițiile din județul Giurgiu, cea mai importantă fiind, fără îndoială, podul de la Grădiștea, pentru care ministrul spune că s-a semnat contractul de proiectare, urmând ca, în circa 6 luni, să se scoată la licitație și execuția lucrării.
Despre investițiile Ministerului Transporturilor a vorbit, pe scurt, și deputatul Alexandru Andrei, care a menționat, pe lângă podul de la Grădiștea, lucrările de pe DN 5, pe raza județului Ilfov până la București, lucrări ce sunt aproape de finalizare; cele de pe DN 5A – un drum care, în urma intervențiilor Ministerului Transporturilor, este acum într-o stare foarte bună – dar și centura municipiului, o investiție importantă nu numai pentru Giurgiu, ci și pentru întreaga țară, dat fiind faptul că Giurgiu ese poartă de intrare în România.