Ministrul Transporturilor, Alexandru Răzvan Cuc, îi acuză pe foștii miniștri ai Transporturilor că au blocat proiecte importante, punând în pericol absorbția de fonduri europene. El avertizează că va lua măsuri impotriva consultanților și directorilor de proiecte dacă nu respectă termenele, cerând, în același timp, firmelor care vor depune oferte pentru viitoare proiecte de infrastructură să nu mai conteste licitațiile.
Aflat la Constanța, unde vizitează porturile maritime și aeroportul Mihail Kogălniceanu, ministrul Transporturilor, Alexandru Răzvan Cuc, s-a arătat mulțumit de activitatea și proiectele de infrastructură portuară ale Administrației Porturilor Maritime. Nu același lucru îl poate spune, însă, despre proiectele europene pe infrastructură rutieră din țară. Răzvan Cuc s-a arătat “dezamăgit” de firma care a elaborat studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu Pitești. „Eu am găsit proiectul blocat când am ajuns în minister, s-a prelungit cu încă șase luni pentru a finaliza toate studiile de fezabilitate pentru cele cinci secțiuni. Până în momentul de față ne-a adus secțiunile 1 și 5 pe care le-am și lansat pe SEAP, și secțiunea 4. Secțiunea 2 și 3, urmează să le aducă. Dacă nu se vor încadra în termenul contractual încheiem contractul cu ei. Noi, oricum, avem un plan de rezervă”.
În privința Centurii de Sud a Capitalei, la profil de autostradă, proiect de 500 milioane de euro pentru o lungime de 51 kilometri, porțiunile au fost scoase la licitație în luna iulie. “Tot ce sper, și am transmis foarte serios acest avertisment către toate firmele care participă, să nu mai facă contestații. Termenul de depunere a ofertelor este de trei luni, au timp să se pregătească. Nu vreau să mai văd contestații inutile pentru că nu fac altceva decât să blocheze și să stopeze ritmul normal de implementare al proiectelor”, a declarat ministrul Transporturilor pentru EVZ. Vorbind despre porțiunea supraaglomerată de pe centura de sud a Capitalei, la descărcarea dinspre autostradă, “acolo avem termen de finalizare anul acesta, așa ne-au anunțat constructorii. Era vorba de descărcarea în strada Popasului și în Petricani”.
În zonă trebuie efectuate, însă, câteva exproprieri, “cotețele” la care a făcut referire, recent, și premierul Mihai Tudose.”Să înțelegem, aceste exproprieri suplimentare nu le fac pentru că vreau eu. Sunt exproprieri care nu au fost făcute la termenul in care trebuia să fie făcute. Dacă nu facem exproprierile nu putem avansa cu proiectul. Nici mie nu îmi convine că am găsit în minister lucruri care au fost blocate și le descoper pe măsură ce avansăm. În Companie se lucrează foarte mult și tocmai din cauza acestor promisiuni care au fost făcute fără nici un fundament de către foștii miniștri ai Transporturilor, vorbesc in cursul anului trecut, și pe inelul feroviar și de anumite tronsoane de autostradă”.
Alexandru Răzvan Cuc a sugerat că miniștrii dinaintea lui nu s-au implicat în supravegherea proiectelor mai ales în privința calității lucrărilor. “Nu stai în birou ca ministru și aștepți să îți vină o cohortă de consilieri sau de directori și să spună, ca pe vremea lui Ceaușescu, totul e bine și frumos. Nu, până nu mă duc eu să văd ce se întâmplă, nu e în regulă”. A pomenit și de directorii pe care i-a concediat pentru că el a găst cu totul altceva la fața locului. „Dacă ei așa înțeleg, și fiecare director înțelege că are un loc de muncă în care trebuie să-și bea cafeau, are mașină, secretară și să stea bine mersi la birou inseamnă că au înțeles greșit. Pleacă acasă și aducem alți oameni care au chef de muncă și vor să facă exact ceea ce trebuie pentru țară și pentru sumele cu care sunt plătiți”, a spus, la final, ministrul Transporturilor.
www.evz.ro