Anunțul vine de la președintele PNL Giurgiu, europarlamentarul Dan Motreanu, care detaliază:
”Investițiile în infrastructura de transport sunt vitale pentru dezvoltarea unui județ. Compania Națională de Investiții Rutiere a primit 11 oferte pentru realizarea studiului de fezabilitate al drumului de mare viteză București – Giurgiu. Finanțarea studiului de fezabilitate este asigurată din fonduri europene nerambursabile și de la bugetul de stat.
În urma studiului de fezabilitate, va fi stabilit profilul de drum expres sau de autostradă. În ambele variante, distanța București- Giurgiu va putea fi parcursă mai rapid.
În prezent, se poate ajunge cu mașina de la București la Giurgiu folosind DN 5, care tranzitează mai multe localități din județul Giurgiu.
Viteza maximă admisă pentru mașini este de 130 de kilometri pe autostrăzi, 120 de kilometri pe oră pe drumurile expres, 100 km/h pe drumurile naţionale europene (E) şi 90 km/h pe celelalte categorii de drumuri.
În cadrul studiului de fezabilitate, vor fi analizate trei variante de traseu:
- Desprinderea din Autostrada A1 București-Pitești, zonele Corbii Mari (limită jud. Giurgiu/Dâmbovița sau Bolintin Vale (județul Giurgiu)
- Desprinderea din viitoarea Autostradă A6 București-Alexandria, nodul rutier Ghimpați (jud. Giurgiu)
- Conexiune cu viitorul Drum Radial DR 10 Măgurele Expres și Autostrada A0 București Sud.
Pentru prima dată la noi în țară, un drum va fi proiectat prin modelare 3D.
Studiul de fezabilitate va conține și soluțiile de conexiune cu Autostrada București Sud (A0) și cu noul pod peste Dunăre Giurgiu-Ruse.”