Organizarea traficului la podul peste Dunăre prin așa-numitul sistem de coadă virtuală a fost oprită din 4 ianuarie, a anunțat joi ministrul de Interne, Daniel Mitov, în timpul unei audieri în Parlament.
El a răspuns întrebărilor parlamentarilor privind înregistrarea obligatorie a vehiculelor utilitare grele prin sistemul de coadă virtuală la punctul de control al frontierei de la podul peste Dunăre dintre Ruse (Bulgaria ) și Giurgiu (România), o problemă care a apărut după accesul Bulgariei în Schengen pe cale terestră și renunțarea la controalele de la frontieră pentru transportul de marfă, de la 1 ianuarie.
Curând după 1 ianuarie, au apărut plângeri referitoare la faptul că toate camioanele trebuie să treacă prin așa-numitul sistem de coadă virtuală, chiar dacă Bulgaria și România au intrat în Schengen și se presupune că vehiculele ar trebui să traverseze frontiera fără a opri sau a aștepta. Majoritatea plângerilor se referă la lucrările de reparații în desfășurare la podul peste Dunăre, care încetinesc trecerea frontierei.
Ministrul Mitov a spus că situația la punctul de control al frontierei de la podul peste Dunăre este calmă în prezent. Cozile de vehicule s-au format în 8,9 și 13 ianuarie, între 4:30 P.M. și 10 P.M, vehiculele își așteaptă rândul să treacă iar apoi traficul va reveni la normal, a explicat el.
Atât vehiculele cât și cetățenii sunt verificați aleatoriu de Poliția de frontieră, în zona de graniță de la frontierele Bulgariei cu România și Grecia. Verificările se fac de asemenea și pe baza informațiilor primite în prealabil, a spus Mitov.
În opinia sa, de când s-au ridicat controalele de la frontieră la 1 ianuarie, capacitatea de procesare pentru trecerea podului peste Dunăre a fost determinată de instalația podului, care se află în prezent în reparații. Vehiculele pot traversa în etape în ambele direcții prin singura bandă disponibilă în prezent. Din acest motiv, când traficul este mai aglomerat, și, în unele cazuri, vehiculele de transport marfă trebuie să aștepte pe teritoriul bulgar, în afara zonei de graniță. Procesul prin care se stabilește unde așteaptă camioanele și cum se organizează plecările este de competența proprietarilor infrastructurii rutiere și a administratorului, și nu a Ministerului de Interne, a explicat Mitov.
El a observat că un ordin al primarului din Ruse, din 15 septembrie 2023, prevede că doar vehiculele de transport marfă cu un număr de la sistemul de control al traficului TIR Parking Ruse OOD – așa-numitul sistem de coadă virtuală – pot trece pe la punctul de frontieră de la podul peste Dunăre.
În privința funcționării parcărilor și a organizării activității lor, obligațiile Ministerului de Interne sunt legate doar de asigurarea unui trafic rutier sigur și, dacă este nevoie, oprirea traficului în zona Byala, municipalitatea Ruse (nordul Bulgariei), a spus Mitov.
www.agerpres.ro