Consilierii locali au fost convocați astăzi în ședință de îndată pentru rezolvarea unei probleme stringente pentru municipiul Giurgiu, cea privind asigurarea continuității serviciului de salubrizare până la numirea unui nou operator regional.
Reamintim cetățenilor că în luna noiembrie 2018 actualul operator de salubritate, SC Girexim Universal SA Pitești, a anunțat Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „Management eficient pentru un județ curat” (ADI), cea care gestionează acest contract, că din 15 februarie 2019 nu va mai presta acest serviciu. Totodată, reamintim că sarcina contractării unei firme care să presteze temporar acest serviciu i-a fost încredințată municipalității de către conducerea ADI cu doar 10 zile înainte de data la care operatorul de salubritate își va înceta activitatea.
Astfel, în ședința de îndată de astăzi s-a luat act de necesitatea asigurării serviciului de salubritate la nivelul municipiului Giurgiu, a fost aprobată modalitatea de gestiune a serviciului public de salubritate, și anume delegarea gestiunii prin contract de achiziție publică de servicii, conform Legii 98/2016, precum și caietul de sarcini și celelalte documente necesare demarării procedurii de contractare a unei firme care să presteze în Giurgiu acest serviciu.
„Urmează, după ședința de consiliu, să trimitem oficial cerere de ofertă către cele trei firme care s-au arătat interesate să preia serviciul de salubritate în Giurgiu. Dumnealor vor avea 24 de ore la dispoziție să ne trimită, în baza Caietului de sarcini și a Regulamentului de organizare și funcționare a serviciului de salubritate, oferta scrisă îndeplinind toate cerințele din caietul de sarcini. Mâine la ora 12.00 vom avea toate ofertele, iar în jur de 14.00 – 15.00 vom avea deschiderea ofertelor în prezența firmelor care le-au depus și vom stabili până la sfârșitul zilei care este firma câștigătoare, urmând ca miercuri să ne întrunim tot în regim de urgență și să aprobăm contractul de delegare a gestiunii serviciului de salubritate, taxa de habitat și modalitatea de încasare a acesteia de la populație”, a precizat primarul Nicolae Barbu cu privire la următorii pași de întreprins pentru soluționarea acestei probleme.