24 iulie 2024

Distribuie articolul pe

Facebook

DE LA JUMĂTATEA LUNII IULIE, TIMP DE MAI BINE DE DOI ANI PODUL PRIETENIEI INTRĂ – DIN NOU – ÎN REPARAȚII

Oficialităţile din Giurgiu şi Ruse s-au reunit vineri, 21.06.2024, în cadrul unei întâlniri de lucru ce s-a desfăşurat la sediul Instituţiei Prefectului-judeţul Giurgiu.


Întâlnirea a avut loc la solicitarea părţii bulgare, în contextul demarării în perioada următoare a lucrărilor de reparații pe Podul ”Prieteniei” dintre Ruse și Giurgiu.

Partea română a fost reprezentată de prefectul și subprefecții judeţului Giurgiu, Florentina Stănculescu, respectiv Ana-Maria Voevozeanu și Mirel Dragoș Brăgaru, alături de alte oficialități județene (din cadrul ITPF Giurgiu, IPJ Giurgiu, CNAIR etc.), iar cea bulgară de guvernatorul și subprefectul districtului Ruse din Republica Bulgaria, Dragomir Draganov, respectiv Georgi Georgiev, alături de alte oficialități bulgare, de reprezentantul firmei de construcții care se ocupă de lucrările de reparații pe Podul Prieteniei și de președintele Euroregiunii Danubius, Lili Ganceva.

Guvernatorul districtului Ruse a precizat că lucrările de reparații la Podul ”Prieteniei” vor începe în a a doua jumătate a lunii iulie a.c. și vor dura 730 de zile.

În acest sens, autoritățile bulgare și cele române colaborează permanent în vederea implementării măsurilor necesare pentru a sprijini cetățenii care tranzitează Podul ”Prieteniei”, astfel încât efectele lucrărilor de reparații să fie cât mai mici, mai ales că acestea se vor desfășura în perioada vacanțelor de vară.

Dintre aceste măsuri amintim semaforizarea dirijată și dirijarea traficului de către polițiștii de frontieră în zonele afectate de lucrările de reparații.

În contextul derulării lucrărilor de reparații pe Podul ”Prieteniei”, autoritățile române recomandă cetățenilor care începând cu luna iulie vor tranzita Punctul de Trecere a Frontierei Giurgiu – Ruse să utilizeze și celelalte puncte de trecere a frontierei.

Această întâlnire a survenit, după ce în data de 19 iunie, la Prefectura din Ruse a avut loc o ședință de lucru la care au participat factori de decizie din regiune, privind îmbunătățire a conectivității infrastructurale intre Bulgaria si Romania.

În urma acestei sedinte de lucru, oficialii Bulgari au identificat 13 recomandari pentru ușurarea traficului în zona punctului de control Podul Prieteniei:

1. Asigurarea serviciului la toate locurile de muncă de pe teritoriul punctului de trecere a frontierei „Podul Dunării”, părțile bulgară și română garantând că vor avea angajați la toate locurile de muncă, inclusiv asigurarea a cel puțin două locuri de muncă ANAF;

2. Partea română ar trebui să evalueze dacă este posibilă revizuirea procedurilor de efectuare a controalelor la frontieră, creând posibilitatea ca o parte din controalele fizice pentru persoane ascunse să fie efectuate în alt loc decât zona de trecere a frontierei. De exemplu, dacă este necesară măsurarea cu un mijloc tehnic (analizatoare de gaz sau detectoare de ritm cardiac), același lucru ar trebui efectuat în imediata vecinătate a incintei pentru o inspecție amănunțită. O astfel de activitate durează aproximativ 10 minute per vehicul;

3. Să se discute despre opțiuni de gestionare mai eficientă a traficului prin separarea mijloacelor de trecere lentă și de trecere rapidă, precum și de a pune în funcțiune coridoare separate pentru traficul de mărfuri din UE, din spațiul Schengen, precum și pentru traficul de mărfuri care deservește România – Bulgaria;

4. Antreprenorul lucrărilor de reparații a podului Dunării se obligă să ofere un grafic liniar care să servească la realizarea unei organizări temporare a circulației vehiculelor rutiere în zonă;

5.Trecerea în etape pe fiecare sens în tronsonul în care se va efectua reparația și circulația se va desfășura pe o singură bandă, urmând să fie reglementată prin semafor;

6. Poliția de frontieră a celor două țări să asigure prezența ofițerilor din partea bulgară și română la începutul instalației de pod pentru a răspunde în timp util în cazul unor situații de criză cu blocarea traficului;

7. Ar trebui luate măsuri pentru finalizarea la timp a procedurii de recunoaștere reciprocă a rezultatelor remorcării de camioane pentru a elimina remorcarea la intrarea în Bulgaria și în România și, în consecință, a reduce timpul de așteptare;

8. Agenția „Vămii” ar trebui să întreprindă acțiunile necesare pentru a asigura posibilitatea plății online a taxei de trecere prin facilitatea de pod pe direcția din Bulgaria către România. Să facă o cerere către partea română de acțiune reciprocă.;

9. Agenția „Vamă” să ofere o rută cu un loc de muncă automatizat fără întreținere cu posibilitatea de plată fără numerar;

10. Pe perioada efectuării lucrărilor de reparații la Podul Dunării să nu depășească gabaritul admis și greutatea maximă de 2,75 m și 60 de tone;

11. Să se studieze posibilitatea realizării cererii Municipiului Ruse către Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Transporturilor, Ministerul Afacerilor Interne și Comunicațiilor pentru modificări în organizarea circulației pe drumuri, astfel încât traficul de vehicule în perioada reparației sa fie redirecționată către celelalte rute de trecere: punctul de trecere Vidin – Calafat, trecerea frontierei Silistra – Calarasi trecerea frontierei Nikopole, trecerea frontierei Sviștov, trecerea frontierei Oryahovo, trecerea frontierei Duranclac etc.;

12. Dacă este posibil, după începerea funcționării liniei de feriboturi Ruse – Giurgiu, „Administrația Națională a Taxelor” ar trebui să pună la dispoziție o unitate pentru achiziționarea de hărți de rută și viniete, care funcționează zilnic și/sau instalarea a două terminale pentru achiziție automată;.

13. Numirea angajaților din instituțiile responsabile care să lucreze în zona platformei feribotului nu trebuie să se facă pe cheltuiala personalului care deservește punctul de trecere a frontierei Podul Dunării.

INSTITUȚIA PREFECTULUI JUDEȚUL GIURGIU

Distribuie articolul pe

Facebook
GIURGIU WEATHER