Asta au decis joi, în şedinţă extraordinară, consilierii locali. Iată ce spun reprezentanţii Primăriei despre această schimbare:
„Consilierii municipali s-au reunit, astăzi, în ședință extraordinară pentru aprobarea mai multor proiecte de hotărâri, printre care și încetarea contractului de prestări servicii de salubrizare dintre Primăria Municipiului Giurgiu și SC. Girexim S.A Pitești.
În urma unei licitații publice SC Girexim Universal S.A Pitești a preluat activitatea de colectare și transport în vederea depozitării deșeurilor începând cu anul 2016. Până la intrarea in vigoare a contractului de delegare, plata s-a făcut în baza unei taxe de habitat.
Printr-o hotărâre a Consiliului Local din data de 28 septembrie a fost abrogată această taxă de habitat pentru persoanele fizice cu aplicabilitate din data de 1 ianuarie 2018. Municipalitatea din Giurgiu plătea contravaloarea acestor servicii în urma colectării taxei de habitat de la persoanele fizice. După eliminarea acestei taxe, începând cu data de 1 ianuarie modalitatea decontării servicului de salubrizare s-a modificat în sensul că Girexim va încheia contracte individuale cu asociațiile de proprietari și cu proprietarii caselor de locuit.
”Din acest moment, practic, funcționăm legal prin contractul de delegare semnat în luna iunie 2016” a explicat edilul șef, Nicolae Barbu, contractul de prestări nemaiavând obiect.
Concret, începând cu data de 1 ianuarie 2018, contribuabilii giurgiuveni nu vor mai plati taxa de habitat, însă vor plăti tariful de salubrizare ce va fi încasat direct de SC. Girexim S.A. Pitești, în baza contractelor individuale cu fiecare utilizator.
”Nu se pune problema de necontinuitate a serviciilor, se schimbă doar modalitatea de încasare și vor funcționa în baza contractului de delegare semnat cu ADI-ul” a conchis primarul Nicolae Barbu.
Proiectul de hotărâre privind încetarea contractului de prestări servicii de salubrizare cu Girexim S.A. a fost adoptat de consilierii locali, cu majoritate de voturi.”