Cea mai recentă „gogoriţă” aruncată pe piaţă de ministrul Bădălău este „iminenta” construcţie a unui aeroport – privat – în judeţul Giurgiu. Unde, mai exact, nu se ştie – încă – pentru că locaţia este ţinută „la secret”.
Evident, subiectul a stârnit numeroase comentarii, giuriuvenii – şi nu numai- declarându-se neîncrezători în promisiunile pompoase, de care s-au săturat.
O analiză pertinentă a declaraţiilor lui Bădălău a apărut pe siteul www.capital.ro, sub titlul – edificator: „Incredibilele aventuri ale baronului Bădălău, dublu ministru în cabinetul Dăncilă. Promite un aeroport fictiv, după ce a „construit” un pod pe perne de aer”:
„Niculae Bădălău, ministrul economiei, propus și ca ministru interimar al energiei, recidivează cu promisiunile exagerate. El a uimit pe toată lumea anunțând că județul Giurgiu va avea unul dintre cele mai mari aeroporturi din Europa, a cărui construcție va începe în toamna acestui an. Capital a aflat adevărul, care contrazice în totalitate afirmațiile baronului care a mai promis giurgiuvenilor și un pod pe perne de aer, peste Dunăre, dar și mutarea unei fabrici Mitsubishi din Anglia la Giurgiu.
„Săptămâna aceasta am avut o întâlnire, alături de premierul Viorica Dăncilă, cu reprezentanţii companiei ce se va ocupa de construcţia aeroportului privat de la Giurgiu. În octombrie ar putea începe lucrările la Aeroportul Constantin Brâncuşi ce se va întinde pe 2.500 de hectare. Este un aeroport privat, iar Ministerul Economiei, alături de alte multe ministere, îşi vor aduce contribuţia la această investiţie.”, a scris Niculae Bădălău, pe Facebook, arătând și că este vorba despre un investitor din țările arabe.
Surse bine informate au arătat, pentru Capital, că aproape nimic din postarea baronului de Giurgiu nu este susținut. Singurul lucru perfect real este că există, într-adevăr, un posibil investitor, care vine din țările arabe.
” Este absolut imposibil să înceapă vreo lucrare în luna octombrie. Nu există un proiect dezvoltat, nuexistă exproprieri făcute, nu e foarte clar nici care va fi terenul. Tot ce există este o machetă și o discuție cu un investitor, care este, într-adevăr din țările arabe și care ete suficient de potent financiar. Probabil este o chestiune de cel puțin un an- doi până ar putea începe lucrările”, a arătat o sursă, pentru Capital.
Aventurile baronului Bădălău și secretul lui Polichinelle
Potrivit surselor citate, valoarea investiției ar urma să fie de 1,1 miliarde de euro și va fi vorba de două terminale de pasageri și două de marfă. Totuși acestea sunt doar discuții preliminare. Baronul de Giurgiu, însă, care uneori pare că își inspiră promisiunile din aventurile mai cunoscutului baron de Munchausen nu doar că dă ca sigură construcția, dar aruncă și o umbră de mister asupra locului unde ar putea fi construit aeroportul.
În fapt, afirmă surse documentate, este vorba despre același teren despre care se vorbește de ani de zile că va găzdui un aeroport, adică pământurile milionarului Nelu Iordache, de la Adunații Copăceni, la granița județului Giurgiu cu județul Ilfov. Despre un aeroport în această locație s-a vorbit și în timpul guvernării Tăriceanu și în timpul guvenării Boc și, după aceea, în timpul PSD, în cadrul unui proiect numit „Aeroportul Sudului”.
Amintim că, printre promisiunile făcute de ministrul Bădălău, președinte al PSD Giurgiu, senator al României, se numără și construirea, în partenriat cu chinezii, a unui pod peste Dunăre, la Giurgiu, pe care trenurile ar urma să se deplaseze pe perne de aer.