Aproape 1.800 de elevi giurgiuveni – adică nici 9% din totalul celor din ciclul primar şi gimnazial din judeţul Giurgiu, au solicitat efectuarea de ore remediale informează Prefectura Giurgiu
„În judeţul Giurgiu, un număr de 1.794 de elevi, respectiv 1.042 de elevi din ciclul primar şi 752 din ciclul gimnazial au solicitat să participe la activităţile de tip remedial. Acest număr reprezintă 8,88% din totalul de 20.202 elevi de nivel primar şi gimnazial din judeţ.
Un număr de 27 de centre în mediul rural şi alte şapte centre la şcoli din mediul urban au fost stabilite de Inspectoratul Şcolar Judeţean Giurgiu pentru desfăşurarea activităţilor din Programul naţional pilot de tip „Şcoala după şcoală”.
Unităţilor de învăţământ care organizează Programul naţional pilot de tip „Şcoala după şcoală” li se acordă un sprijin financiar de 200 de lei pe lună pentru susţinerea financiară a salariilor cadrelor didactice care sunt implicate în activităţile cu elevii, derulate în proiect, iar plata suplimentară a orelor remediale va fi stabilită de grupele de analiză a disciplinelor pentru care cadrele didactice vor realiza aceste activităţi” – arată reprezentanții Prefecturii.
Programul naţional pilot de tip „Şcoala după şcoală” se va organiza şi desfăşura începând cu semestrul al II-lea al anului şcolar 2020-2021, pentru elevii până la clasa a VIII-a inclusiv.
Scopul principal al Programului naţional pilot de tip „Şcoala după şcoală” este organizarea, în şcolile cu clase de învăţământ primar şi gimnazial, de activităţi remediale, în vederea acordării de sprijin elevilor pentru formarea competenţelor specifice, sporirea şanselor de succes şcolar şi de acces la niveluri superioare de educaţie şi diminuarea riscului de părăsire timpurie a şcolii.
Sunt eligibili pentru a participa la Programul naţional pilot de tip „Şcoala după şcoală” elevii până la clasa a VIII-a inclusiv, aflaţi în risc de părăsire timpurie a şcolii sau în risc ori în situaţie de eşec şcolar, în special elevii care nu au avut acces sau au avut acces deficitar la activităţile educaţionale desfăşurate prin intermediul tehnologiei şi al internetului, precum şi elevii aparţinând grupurilor vulnerabile, cum ar fi elevi romi, elevi din mediul rural, elevi cu dizabilităţi şi elevi din comunităţile dezavantajate economic.