Disputa juridică dintre giganții feroviari Alstom-Arcada și Porr Construct a luat sfârșit! După luni de contestații, decizii anulate și apeluri în instanță, Curtea de Apel București a pus punct final licitației pentru modernizarea Lotului 2 de pe linia feroviară București – Giurgiu.
Inițial, CFR SA a desemnat asocierea Alstom – Arcada drept câștigătoare, însă decizia a fost contestată de Porr și anulată de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor. Ulterior, Alstom a atacat hotărârea CNSC la Curtea de Apel, dar a pierdut.
Însă, miercuri, aceeași Curte de Apel a revenit asupra deciziei sale și a acceptat contestația în anulare depusă de Alstom, restabilindu-i poziția de câștigător. Hotărârea este definitivă, fără altă cale de atac pentru Porr.
Soluția instanței:
-Respinge excepția de inadmisibilitate a contestației în anulare
-Anulează decizia civilă prin care câștigase Porr
-Respinge definitiv contestația Porr ca nefondată
-Admite intervenția Alstom
-Respinge cererea Porr de cheltuieli de judecată
Tot miercuri, o cerere de revizuire depusă de Alstom – Arcada a fost respinsă, întrucât rămăsese fără obiect după admiterea contestației în anulare.
Proiectul de modernizare a lotului 2 are o valoare de 2,1 miliarde lei fără TVA, iar asocierea Alstom – Arcada a câștigat cu oferta ce a avut cel mai bun raport calitate-preț.
Lucrările vor dura 36 de luni – 6 luni pentru proiectare și 30 luni pentru execuție – și vor fi finanțate din fonduri CEF (Connecting Europe Facility) și bugetul de stat.
Linia București – Giurgiu este un punct-cheie pentru transportul internațional pe calea ferată, făcând legătura între Coridorul Rin – Dunăre și sud-estul Europei. Modernizarea ei este crucială pentru conectivitatea regională și pentru reducerea timpilor de tranzit între România și Bulgaria.
www.clubferoviar.ro