”De la persoanele fizice am încasat până acum circa 4 milioane de lei, dar mai avem de recuperat circa 6,3 milioane lei restanțe, atât de anul acesta cât și de anul trecut; Mai exact până la această oră au plătit fix 20.008 giurgiuveni, iar pentru un număr de 26.239 am început sau vom demara formele de executare silită – popriri sau valorifică de bunuri imobile.” a precizat directorul DITL Giurgiu, Laurențiu Țintea.
O surpriză plăcută vine din zona mediului de afaceri care a virat deja la bugetul local numai puțin de 7,8 milioane lei, restanțele fiind mult mai mici, doar în jurul a 1,3 milioane lei.
”În afară de această campanie de somare și/sau executare silită a restanțierilor, am demarat deja o verificare a declarațiilor privind Taxa de Habitat, mai exact a numărului celor care locuiesc în imobilele din Municipiului Giurgiu!
Ne-a atras atenția numărul foarte mare de imobile declarate nelocuite de circa 3.737 imobile, practic cea mai mare valoare de când gestionăm încasarea Taxei de Habitat.
E drept că sunt multe imobile nelocuite în Municipiul Giurgiu, dar în urma verificărilor am descoperit declarații neconforme cu realitatea – deși le-au declarat imobile nelocuite am descoperit că în acestea își aveau domiciliu un număr mare de persoane 6, 7 sau chiar 9 persoane într-un singur imobil! Și în acest caz legea ne obligă să actualizăm informațiile cu numărul exact și cu data de la care figurează cu domiciliul acolo!” a mai menționat directorul DITL Giurgiu.
Reamintim tuturor că potrivit Codului de Procedură Fiscală contribuabilii au obligația de a informa organul fiscal cu privire la orice modificare survenită asupra datelor personale sau asupra patrimoniului lor în maxim 30 zile!