27 iulie 2024

Distribuie articolul pe

Facebook

MINISTRUL RĂZVAN CUC, DESPRE MOŢIUNEA SIMPLĂ DEPUSĂ DE OPOZIŢIE: „NU ARE FUNDAMENT ŞI NICI CONSISTENŢĂ!”

Moțiunea simplă semnată de parlamentari ai PNL și USR nu are niciun fundament și nicio consistență, fiind o înșiruire de opinii personale ale unor oameni care atunci când au deținut puterea nu au fost în stare sau nu au vrut să contribuie cu nimic la dezvoltarea domeniului atât de important al transporturilor, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, în cadrul dezbaterilor din plenul Camerei Deputaților asupra moțiunii simple intitulate „Infrastructura de transport a României sub domnia intereselor PSD. Deziluzie, demagogie și descurajare”.

„Este clar că moțiunea simplă despre care discutăm astăzi nu are niciun fundament și nicio consistență. Este, practic, o înșiruire de opinii personale ale unor oameni care atunci când au deținut puterea nu au fost în stare sau nu au vrut să contribuie cu nimic la dezvoltarea acestui domeniu atât de important. Poate cele spuse de mine vă vor ajuta să înțelegeți că trebuie să sprijiniți aceste proiecte pentru că ele sunt ale României, în loc să consumați timp și energie inutil pentru a le bloca”, le-a spus Cuc deputaților.

Ministrul Transporturilor a precizat că toate proiectele din Master Planul de Transport se regăsesc în programul de guvernare și au fost deja lansate.

„Constat cu tristețe următorul aspect: ați vorbit de necunoștința priorităților în cadrul Ministerului Transporturilor și tot văd că vorbiți despre Master Plan. Toate proiectele din Master Plan se regăsesc în programul de guvernare și au fost lansate. Cum vreți să facem absorbția pe fondurile europene dacă nu lansăm proiectele? Revizuind etern studiile de fezabilitate?! Vorbim despre studii de fezabilitate de pe tronsonul Pitești — Sibiu. Haideți să vă spun ce s-a întâmplat cu acest studiu de fezabilitate și cu firma care trebuia să elaboreze studiul de fezabilitate. A venit să ceară o extensie de încă un an, după ce i se alocase deja o extensie de 6 luni până la sfârșitul lunii august. Asta ne dorim noi? Să continuăm etern să pompăm bani în studii de fezabilitate? Am auzit aici un coleg parlamentar spunând că au avut o prestație lamentabilă directorii din companiile Ministerului Transporturilor în cadrul Comisiei de transporturi. Păi, sunt convins că atunci când vii cu argumente pertinente riști să deranjezi și când vii să arăți cifre și date exacte. Și, același om care critică acum îmi amintesc foarte bine că anul trecut era etern în minister și ne învăța cum să facem proiectele”, a explicat el.

În ceea ce privește reproșurile aduse de semnatarii moțiunii în privința faptului că nu există încă management privat la companiile aflate în subordinea ministerului pe care îl conduce, șeful de la Transporturi le-a dat exemplul fostului director general belgian de la TAROM, Christian Heinzmann, în mandatul căruia compania a acumulat pierderi uriașe.
„Vorbiți de TAROM și tot vă aud că vorbiți de managemet privat. Știți ce salariu avea domnul Heinzmann la TAROM? 14.000 de euro. Ce a făcut pentru TAROM? Nimic. L-a adus unde este acum. Sunt multe lucruri care cred că ar putea fi dezbătute și v-aș putea aduce etern argumente pentru a vă combate tot ce ați spus aici. Problema este una clară: dacă vrem să promovăm și să dezvoltăm infrastructură în România, într-adevăr trebuie făcut un efort comun, nu să ne contestăm și tot timpul să ne aducem tot felul de acuze nefondate”, a argumentat Răzvan Cuc.

Acesta a admis că a intrat „într-un război” cu constructorii, însă aceștia nu și-au asumat nici calitatea lucrărilor, nici termenele de finalizare a acestora.

„În acest mandat, într-adevăr am intrat într-un război cu constructorii, pentru că aceștia nu și-au asumat nici calitatea, nici termenele de finalizare ale contractelor. Vorbeam de contractul FIDIC. Da, am modificat condițiile specifice contractului FIDIC ca să dau o putere mai mare statului român, să nu mai facă dispute (constructorii — n. r.) și să ne trezim că avem de plată sume nefondate pentru lucrări neexecutate de constructori și de antreprenorii cu foarte multă experiență în analizarea contractelor și nu în elaborarea lucrărilor. Vorbeați de peștera cu lilieci de pe lotul 4 Lugoj-Deva. Din 2014 stagnează. Acum nu e bine că am rezolvat problema ca să putem finaliza acest lot. Nu vă mai înțeleg cum ați vrea să procedăm la minister. Să nu facem nimic ca să aveți dumneavoastră ce comenta tot timpul? Uitați că am făcut! Am lansat proiecte. Aș vrea să văd ce s-a făcut până acum: zero kilometri de autostradă, zero fonduri absorbite anul trecut, totul a fost zero. Le-am deblocat, acum cu siguranță acest lucru nu vă convine. Noi vom merge în același ritm pe care ni l-am propus, vom lansa proiectele în continuare și o să vedeți că se vor implementa”, a dat asigurări oficialul de la transporturi.

Supusă la vot în plen, moţiunea a fost respinsă, cu 104 voturi „pentru”, 155 „împotrivă” și șase abțineri.

www.agerpres.ro

foto: agerpres.ro

Distribuie articolul pe

Facebook
GIURGIU WEATHER