17 mai 2025

Distribuie articolul pe

Facebook

MODERNIZAREA CĂII FERATE GIURGIU-BUCUREȘTI, AMÂNATĂ; MOTIVUL: LICITAȚIA A FOST CONTESTATĂ ȘI SE VA RELUA

Se reia licitaţia pentru modernizarea căii ferate București-Giurgiu, Lotul 2, după ce Porr Construct a contestat atribuirea către Asocierea Railworks, iar CNSC i-a dat câştig de cauză

La începutul anului, CFR anunța că a fost desemnată Asocierea Railworks formată din Arcada Company (lider asociere) și Alstom Transport SA (asociat), drept câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de „Modernizarea infrastructurii de cale ferată dintre staţiile CF Bucureşti Nord-Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Nord Frontieră – Lot 2”.

Oferta asocierii a fost de 2.108.256.817,28 lei fără TVA, de altfel cel mai bun raport calitate-preț. Valoarea totală estimată a achiziției publice era de 2.259.457.149,97 lei, fără TVA.

Sursa de finanțare pentru acest proiect urma să fie asigurată din fonduri nerambursabile (CEF) și bugetul de stat, iar durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor urma să fie de 36 de luni, din care șase luni proiectare și 30 de luni execuție.

Porr Construct, o altă firmă care s-a bătut pentru acest proiect, a contestat atribuirea, iar la CNSC a avut câștig de cauză. Aşa că, realizarea proiectului va întârzia pentru că acum va fi reluată licitația.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat la începutul acestei săptămâni că a lansat licitaţia deschisă pentru Servicii de consultanță și supervizare a proiectării și execuției lucrărilor aferente contractului pentru modernizarea căii ferate București-Giurgiu, Lotul 2.

Valoarea totală estimată este cuprinsă în intervalul: 35.534.703,00 și 42.268.899,37 lei, iar sursa de finanțare va fi asigurată din fonduri nerambursabile (CEF), așa cum se precizează în anunțul de licitație.

Activitatea Contractantului/Supervizorului este aceea de supervizare, iar în atribuțiile sale intră asigurarea supervizării proiectării şi execuţiei de lucrări, inclusiv pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor, în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că antreprenorul proiectează și execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul proiectării și al lucrărilor.

Supervizorul va urmări ca Proiectul tehnic să fie elaborat conform regulamentelor legale în vigoare. În cadrul serviciilor de Consultanță și Supervizare a proiectării și execuției lucrărilor pentru ”Modernizarea infrastructurii de cale ferată dintre stațiile CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră – Lot 2”, supervizorul va desfăşura activităţi de coordonare, consultanță și supervizare.

Linia de cale ferată București Progresu – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră face parte din liniile de cale ferată 106, 106A, are o lungime proiectată de 67,56 km, lungime de traseu în care s-au inclus: 49,891 km lungime de traseu modernizat și electrificat + 12,02 km doar lucrări de electrificare, modernizarea pe intervalul Vidra – Comana fiind finalizată anul trecut de Porr Construct. Modernizarea implică, în principal, îmbunătățirea infrastructurii și a sistemului feroviar astfel încât să se poată atinge viteze de maximum 120 km/oră.

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 7 iulie 2025, ora 15:00.

 

Distribuie articolul pe

Facebook
GIURGIU WEATHER