31 martie 2025

Distribuie articolul pe

Facebook

MODERNIZAREA LOTULUI 2 AL CĂII FERATE GIURGIU-BUCUREȘTI, STOPATĂ DE O CONTESTAȚIE

Începerea lucrărilor de modernizare pe calea ferată București-Giurgiu se amână. Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a admis contestația Porr Construct la atribuirea contractului.

”Admite contestația și dispune remedierea”, se arată în soluția pe scurt pronunțată de CNSC în dosarul contestației Porr Construct pentru contractul de modernizare a căii ferate București-Giurgiu, Lotul 2.

În contestație, Porr solicita anularea raportului procedurii prin care asocierea Arcada – Alstom fusese declarată câștigătoare. În urma deciziei CNSC, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA va trebui să facă o reevaluare a ofertelor depuse.

Atribuirea, făcută către asocierea Arcada-Alstom

Pe 14 ianuarie, administratorul infrastructurii feroviare a anunțat că a fost desemnată Asocierea Railworks formată din Arcada Company (lider asociere) și Alstom Transport SA (asociat), drept câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de „Modernizarea infrastructurii de cale ferată dintre staţiile CF Bucureşti Nord-Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Nord Frontieră – Lot 2”.

Oferta financiară a asocierii a fost de 2.108.256.817,28 lei fără TVA, criteriul aplicat fiind cel mai bun raport calitate-preț. Valoarea totală estimată a achiziției publice era de 2.259.457.149,97 lei, fără TVA. Sursa de finanțare pentru acest proiect va fi asigurată din fonduri nerambursabile (CEF) și bugetul de stat, iar durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor va fi de 36 de luni, din care șase luni proiectare și 30 de luni execuție.

În cadrul procedurii, au depus oferte următorii agenți economici:

  • Ofertant unic FCC Construccion S.A.;
  • Asocierea: Arcada Company (lider), Alstom Transport SA;
  • Asocierea: Porr Construct (lider), IMSAT;
  • Asocierea: ZUE (Leader), CON-A Operations, UTI Construction and Facility Management.

Modernizarea liniei de cale ferată pe traseul Bucureşti Progresu-Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Nord Frontieră (Lotul 2), în lungime de 93,45 km (fără intervalul Vidra-Comana, inclus în Lotul 1, care a fost finalizat de Porr Construct în vara anului trecut), cuprinde inclusiv lucrări de electrificare și de semnalizare, prin implementarea sistemului ERTMS.

Obiectivele specifice ale investiției sunt:

  • reducerea timpului de călătorie, prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson;
  • creșterea gradului de siguranță feroviară;
  • îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei, gestionând în același timp reducerea emisiilor de poluanți și impactul negativ asupra mediului;
  • atragerea călătorilor și a transportatorilor de mărfuri, de la traficul auto către traficul feroviar, pe ruta CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră.

Linia București-Giurgiu este o linie importantă în cadrul rețelei de cale ferată din România, deoarece preia traficul internațional european de pe cele două coridoare centrale de pe teritoriul României și face legătura între Coridorul Rin – Dunăre (fostul Coridor IV) și țările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunării pe Podul Prietenia, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria.

www.clubferoviar.ro

Distribuie articolul pe

Facebook
GIURGIU WEATHER