4 septembrie 2025

Distribuie articolul pe

Facebook

PRIMĂRIA GIURGIU: SOLICITANȚII LOCUINȚELOR SOCIALE TREBUIE SĂ-ȘI ACTUALIZEZE DOSARELE; ACESTEA CUPRIND 26 DE DOCUMENTE

Primăria Municipiului Giurgiu, prin Direcția Patrimoniu aduce la cunoștință tuturor cetățenilor care au depus dosare sau urmează să înregistreze o cerere nouă în vederea obținerii unei locuințe sociale, că au obligația ca până la data de 15.10.2025, să-și completeze/actualizeze dosarele, pentru a fi analizate de către: Comisia Socială pentru analizarea dosarelor de locuințe sociale destinate închirierii, potrivit prevederilor Legii 114/1996 –Legea locuinței, cu modificările și completările ulterioare și a Hotărârii Consiliului Local nr.60/28.03.2024- privind aprobarea Regulamentului cu privire la repartizarea și închirierea locuințelor sociale în Municipiul Giurgiu.

Dosarele necompletate/neactualizate până la data limită menționată, vor fi analizate de către: Comisia Socială pentru analizarea dosarelor de locuințe sociale destinate închirierii, pe baza actelor anexate la dosar și vor fi incadrate în categoria dosarelor incomplete.

Consilierea solicitanților de locuință socială și înregistrarea documentelor justificative se vor realiza la sediul Primăriei Municipiului Giurgiu, Compartimentul Patrimoniu, intarea din B-dul. C.F.R, respectiv B-dul. București nr.49-51.

Actele justificative pe care solicitanții de locuințe sociale trebuie să le prezinte, în vederea analizării cererilor pentru repartizarea de locuințe sociale sun prevăzute în Anexă nr.1 la H.C.L nr.286/05.09.2016, astfel:

 

  1. Cerere tip ;
  2. Acte de identitate ale tuturor membrilor majori ai familiei;
  3. Acte de stare civilă – certificat de naştere, de căsătorie, de deces;
  4. Sentinţe de divorţ, sentinţe de încredinţare copii, sentinţe de stabilire pensii alimentare actualizate;
  5. Adeverinţă de elev sau student eliberată în luna curentă sau anterioară depunerii cererii; în adeverinţă se va menţiona dacă beneficiază de bursă – tipul şi cuantumul acesteia;
  6. Adeverinţă de la Agenţia Judeţeană de Ocuparea Forţei de Muncă pentru persoanele apte de muncă din familie, inclusiv pentru copiii peste 16 ani care nu frecventează şcoala, eliberate în luna depunerii cererii sau luna anterioară;
  7. Talonul de plată din luna curentă sau anterioară pentru persoanele care beneficiază de ajutor de şomaj, ajutor de integrare profesională sau alocaţie de sprijin;
  8. Taloanele sau adeverinţele de pensie, de pensie suplimentară, de ajutor social în condiţiile legii pensiilor şi asigurărilor sociale;
  9. Adeverinţă de salariat pentru persoanele încadrate în muncă în care se va menţiona ultimul venit net şi venitul net lunar pe ultimele 12 luni, defalcat pe luni;
  10. Adeverinţă privind proprietăţile agricole;
  11. Declarație notarială din care să rezulte alte veniturile realizate, iar pentru membrii familiei care nu realizează venituri vor da declarație notarială;
  12. Certificatul de expertiză medicală a persoanelor cu handicap care necesită protecţie specială;
  13. Acte doveditoare pentru solicitanţii proveniţi din instituţii de ocrotire socială, cu specificarea perioadei de internare;
  14. Certificate medicale care să ateste gradul de invaliditate;
  15. Adeverinţă care să ateste calitatea de veteran sau văduvă de război;
  16. Acte de studii;
  17. Declaraţie notarială potrivit căreia solicitantul și membrii familiei acestuia/persoanele cu care se gospodăresc și/ sau alte persoane aflate în întreținerea lor, nu deţin locuinţă proprietate personală, nu au înstrăinat o locuinţă proprietate după 01.01.1990, nu a beneficiat de sprijinul statului în credite şi execuţie pentru realizarea unei locuinţe şi nu deţine în calitate de chiriaş o altă locuinţă fond locativ de stat (conform Legii nr. 114/1996 republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  18. Declaraţie notarială a proprietarului locuinţei din care să rezulte că titularul cererii este tolerat în spaţiu precum şi suprafaţa locativă şi numărul total al celor care locuiesc împreună în unitatea locativă; SAU
  19. Contract de închiriere înregistrat la ANAF- în cazul în care solicitantul este chiriaș în spațiul din fondul locativ-privat (în contact se va menționa în mod expres suprafața locuibilă);
  20. Documente din care să rezulte suprafața locuibilă deținută (cu chirie/ tolerat în spațiu) m.p. / locatar sau membru a1 familiei solicitantului (ex. contract de vânzare-cumpărare; schița locuinței; extras C.F.);
  21. Declaraţie notarială prin care titularul acceptă atribuirea unei locuinţe sociale, 1 cameră (sub 35,97 mp) pentru familia sa;
  22. Cazier judiciar (pentru toţi adulţii din familie);
  23. Acte care să ateste calitatea de beneficiar a prevederilor Legii nr. 341/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi ai prevederilor Decretului-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificările şi completările ulterioare;
  24. Dovada evacuării din locuinţa retrocedată în baza legilor speciale, ori dovada faptului că solicitantul împreună cu familia sînt în curs de evacuare (proces-verbal întocmit de executorul judecătoresc, notificare pentru evacuarea locuinţei, certificat de grefă din care să rezulte că este un proces de evacuare pe rolul instanţei, contract de închiriere cu revendicatorul imobilului, după caz);
  25. Orice alt document apreciat de solicitant ca o dovadă în obţinerea punctajului pentru cazuri de forţă majoră, situaţii neprevăzute sau de excelenţă;
  26. Certificat de la D.I.T.L. privind situația fiscală a titularului și a membrilor care vor fi înscriși în contract, din care să reiasă ca nu au datorii scadente.

Distribuie articolul pe

Facebook
GIURGIU WEATHER