Problema colectării gunoiului începând cu data de 15 februarie, când operatorul regional SC Girexim Universal SA Pitești își va înceta activitatea, și măsurile care se impun în această situație au fost prezentate de primarul Nicolae Barbu în conferință de presă astăzi, 5 februarie.
“Vă spuneam în urmă cu o lună și ceva că nu o să mai avem serviciu de salubrizare, pentru că Girexim a transmis o adresa pe 13 noiembrie în care ne informa că, din cauza multor probleme care au apărut în funcționare și cauze pe care dlor le considerau obiective, începând cu 15 februarie nu vor mai face serviciul de salubrizare în municipiul Giurgiu.
Faptul că acest contract este gestionat de către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) și de Consiliul Județean, (Primăria Giurgiu nu este parte în acest contract ca și beneficiar), am considerat că lucrurile vor urma o cale corectă și realizabilă și că nu ne vom trezi pe 15 februarie că nu are cine să ridice gunoiul din municipiu.
Am avut mari speranțe, iar obligația era a ADI-ului, prin reprezentanții săi, și a Consiliului Județean de a lua decizia și a contracta serviciile cu o altă firmă. Acum, pentru că aveam nevoie și de o hotărâre a Instituției Prefectului prin Comitetul Județean pentru Situații de Urgență, acesta s-a întrunit în 25 ianuarie și a constatat iminența producerii unei situații de urgență la nivelul județului Giurgiu- în cazul încetării activității de colectare și transport a deșeurilor de către operatorul de salubritate Girexim Universal SA începând cu 15 februarie, prin poluare excesivă a mediului și afectarea sănătății populației.
ADI-ul va întreprinde în regim de urgență toate măsurile necesare pentru asigurarea continuității serviciului de salubrizare, respectiv de colectare în Zona 1 în care intră municipiul Giurgiu și încă 10 comune și Zona 3(….). Ieri s-a întrunit Asociația de Dezvoltare Intercomunitară și ieri ni s-a propus de către conducerea ADI-ului să ne ocupăm fiecare în localitate și în municipiul Giurgiu de contractarea serviciului. După ce au avut două luni și douăzeci de zile la dispoziție, cu 10 zile înainte ne anunță să ne descurcăm”, a explicat primarul Nicolae Barbu.
În ceea ce privește măsurile ce se impun în această situație de urgență, edilul a precizat că ieri a avut o discuție cu firma Eco Green, care colectează deșeurile în zona 2 și zona 4 din județ, pentru a prelua acest serviciu pentru o parte din comune, iar pentru municipiul Giurgiu, unde cantitățile de deșeuri sunt mult mai mari, circa 1600 de tone pe lună, va fi nevoie de un operator mai puternic. În acest sens, după conferința de presă, edilul a mers la București pentru a discuta cu alte două firme de salubritate.
De asemenea, cel mai probabil luni va avea loc o ședință extraordinară a Consiliului Local pentru aprobarea instituirii taxei de habitat pe care fiecare cetățean, utilizator al serviciului de salubritate, va trebui să o plătească: “Vom merge pe o prestare a serviciului de colectare și transport deșeuri, deci nu pe un contract de delegare a serviciului. (…) Vom face un calcul pe care îl vom aproba în ședință de consiliu în regim de urgență, deci cred că luni, 11 februarie, vom avea o ședință extraordinară. (…) Vom aproba o taxă de habitat pentru fiecare cetățean urmând ca aceasta să fie valabilă până la data când se va stabili operatorul regional pentru tot județul”.