Anunțul vine de la președintele PNL Giurgiu, Dan Motreanu, care dă o serie de detalii despre acest subiect într-o postare pe pagina sa oficială:
”Lucrările pentru redeschiderea liniei de tren București-Giurgiu s-au efectuat în proporție de aproape 50%.
Este un proiect la care țin și pentru care am pledat – în ceea ce priveste necesitatea lui – împreună cu parlamentarii PNL Giurgiu, pe lângă reprezentanții Guvernului României. Contractul a fost semnat în decembrie 2020, când Ministerul Transporturilor era condus de un reprezentant al PNL. Linia de cale ferată București-Giurgiu a fost închisă în 2005, când podul de la Grădiștea s-a prăbușit din cauza viiturilor.
Din păcate, lucrările de reconstruire a podului nu au fost prioritare pentru guvernele care au condus România între 2005 și 2020. Nu au fost prioritare nici măcar pentru PSD Giurgiu. Reprezentanții PSD Giurgiu au fluturat prin fața giurgiuvenilor doar proiecte pe hârtie, chiar și atunci când aveau funcții în guvern, inclusiv pe cea de ministru al Transporturilor. Acum avem un proiect la care chiar se lucrează.
Contractul vizează realizarea noului pod peste râul Argeş, cu o lungime totală de 1.131 metri și o deschidere centrală de 145 de metri. De asemenea, vizează lucrări de întreținere și reparații, pentru punerea în siguranță a liniei feroviare.
Parlamentarii PNL din Giurgiu cer Ministerului Transporturilor informări și rapoarte trimestriale privind desfășurarea lucrărilor și sperăm să fie respectat termenul de august 2023, când trenurile ar trebui să își reia circulația pe linia București-Giurgiu.
În prezent se poate circula cu trenul între București și Giurgiu trecând prin Videle, adică un traseu de 118 kilometri, în loc de 74 de kilometri, cât era ruta directă. Un drum durează între două ore și 40 de minute și patru ore, în funcție de tipul trenulului și de durata de așteptare în Videle. Dorim să avem cât mai repede un traseu direct București-Giurgiu pe linia ferată.
Calea ferată București-Giurgiu a fost inaugurată în 1869, fiind prima de pe teritoriul de atunci al României.”