Un cititor al publicației noastre ne-a semnalat, duminică, o situație gravă, un pericol real pentru sănătatea tuturor.
Concret, cititorul nostru a mers la Lidl (magazinul din zona Autogară), de unde a cumpărat o caserolă cu aripi de pui; nu orice produs, ci unul bio – cel puțin așa arată eticheta, pe care se specifică ”pui hrănit cu porumb”.Prevăzător, omul a verificat termenul de valabilitate (produsul cumpărat fiind, de altfel, unul din cele mai scumpe sortimente), a constatat că produsul este în termen, a plătit și a plecat acasă.
Doar că, odată ajuns acasă, surpriză: când a desfăcut caserola, un miros pestilențial a inundat încăperea. Mirosul ”însoțea” aripioarele, care erau, efectiv, putrezite.
Evident, omul s-a întors la magazin, a reclamat situația, a returnat produsul și a primit banii înapoi. Numai că nu s-a mulțumit cu atât; îngrijorat că și alți giurgiuveni ar putea păți același lucru, dar și de urmările consumului unor astfel de produse, în special pentru copii, cumpăratorul a încercat să facă o sesizare la Protecția Consumatorului. Încercare nereușită, pentru că, fiind duminică, nu are cine prelua reclamațiile, care pot fi făcute doar on-line, prin email.
Probabil inspectorii OJPC își imaginează că toată lumea are acum un calculator, internet, adresă de mail și oricine știe să acceseze siteuri și să depună reclamații on-line… Oare chiar așa să fie? Și dacă cel în cauză ar fi un om de la țară, care a ajuns asasă și nu are posibilitaea (sau chiar nu știe) să depună o reclamație on-line?
În cazul prezentat, cumpăratorul spune că nu se va lăsa păgubaș și că luni va merge la OJPC pentru a reclama situația.
Sperăm că inspectorii de la Protecția Consumatorului, dar și specialiștii de la DSV și celelalte instituții cu atribuții în siguranța alimentară vor înțelege importanța pe care o au controalele, cât mai riguroase – mai ales în perioadele în care temperaturile ridicate favorizează alterarea rapidă a alimentelor, astfel că situații de genul celor prezentate mai sus să nu se mai repete.