20 aprilie 2024

Distribuie articolul pe

Facebook

APROBAREA STUDIULUI DE FEZABILITATE – ÎNCĂ UN PAS SPRE CONSTRUIREA CELUI DE-AL DOILEA POD ÎNTRE GIURGIU ȘI RUSE

Studiul de fezabilitate pentru un nou pod Giurgiu-Ruse, depus de România pe fondurile de mobilitate militară, a fost aprobat, a declarat comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, pentru Agerpres.

„A venit relativ târziu proiectul pentru un studiu de fezabilitate, a fost depus de România pe fondurile de mobilitate militară. A fost aprobat, dar (aprobarea) este în acest moment doar pentru studiul de fezabilitate. Eu sper ca lucrurile se miște cât mai repede, să poate să aplice și pentru finanțarea efectivă a lucrărilor. În acest moment el este depus doar ca un pod rutier, cu opțiune pentru feroviar. Eu sper să fie un pod și cu feroviar, pentru că este pe acest Coridor Nord-Sud, care trebuie să fie deservit de o trecere modernă peste Dunăre”, a afirmat marți comisarul european pentru transporturi.

Ea susține că, în conformitate cu cele mai noi hărți de infrastructură europene adoptate recent, Giurgiu-Ruse 2 ar trebui să fie un pod rutier și de cale ferată.

„De altfel, Comisia a investit sute de milioane în refacerea căii ferate București-Giurgiu. Este absolut natural ca acest coridor să continue spre sud, mai ales în contextul noilor posibilități de conectivitate care vin în Marea Egee dinspre Grecia, Bulgaria, deci pe Coridorul Nord-Sud, pe care acum România se află. Un coridor nou pe care l-am adus României, Coridorul Nord-Sud – de la Marea Baltică, la Marea Egee, cu conectare la Marea Neagră. Deci este foarte important ca acest pod să fie la standarde și Comisia este perfect dornică să investească în el”, a precizat Adina Vălean.

Înaltul oficial european afirmă că acesta este unul dintre două proiecte legate de Dunăre pe care le consideră extrem de importante pentru România și pe care a încercat să le impulsioneze în întreg mandatul său.

„Al 2-lea proiect legat de Dunăre la care făceam referire este Fast Danube, ‘Dunărea rapidă’, care ar asigura navigabilitatea pe Dunăre tot timpul anului – și în contextul coridoarelor solidarității cu Ucraina, transportului de mărfuri pe Dunăre dinspre porturile dunărene din est pe Dunăre în amonte către Europa Centrală și alte porturi, porturile italiene sau croate – este extrem de important, astfel încât e un context favorabil care aduce cu siguranță sprijinul Comisiei Europene și o prioritizare a proiectului”, a explicat Adina Vălean.

Comisarul UE pentru transporturi apreciază că România și Bulgaria și-au respectat obligația, despre care afirmă că a impus-o personal, de a depune un proiect comun pe programul Fast Danube 2 până la sfârșitul lui ianuarie.

„(…) România a reușit să propună acest proiect, să-l depună împreună cu Bulgaria. Eu sper ca el să fie selectat, astfel încât să beneficieze deja de finanțare în această schemă financiară multianuală. (…) Am avut această ambiție ca până la finalul mandatului meu să văd acest proiect depus odată de România și Bulgaria și era, ca să spun, ultimul apel de proiecte până la sfârșitul lui ianuarie”, a spus comisarul UE.

Ea a precizat că proiectul a fost depus cu sprijinul task-force-ului care este finanțat de Comisia Europeană și care ajută România și Bulgaria să scrie proiecte cât mai competitive „și care a identificat modalități practice de depășire a unor obstacole, să spunem, privind date adunate din proiecte precedente”.

„În fine, am făcut o rețetă nouă, să spun, doar ca să vedem acest proiect depus și sper sincer să aibă succes, să fie finanțat”, a mai afirmat Vălean.

www.euractiv.ro

Distribuie articolul pe

Facebook
GIURGIU WEATHER