Tribunalul Giurgiu, cu instanţele arondate – Judecătoria Giurgiu şi Judecătoria Bolintin Vale, îşi vor relua activitatea cu publicul din 15 mai, fiind stabilite măsuri stricte pentru prevenirea îmbolnăvirii cu noul coronavirus, printre care şi aceea ca preşedintele sau grefierul de instanţă să primească în gestiune un termometru pentru verificarea temperaturii corporale a persoanelor cu simptome de îmbolnăvire cu Covid-19, a declarat, miercuri, purtătorul de cuvânt al instituţiei, Cristina Dragomir.
„Accesul general în instanţe, la arhive sau în alte birouri se face doar pentru cei care poartă obligatoriu mască de protecţie. La intrare, în zona de acces controlată de personalul de pază, se va asigura dezinfectant pentru dezinfectarea mâinilor, această activitate va fi urmărită de către personalul de pază. Tot aici se va verifica şi temperatura umană care nu trebuie să depăşească 37 de grade Celsius la intrarea în incintă. Dacă există cazuri izolate în care o persoană nu deţine mască de protecţie, se află în imposibilitate de a-şi procura deîndată şi există urgenţă în permiterea accesului în arhivă sau registratură, i se va pune la dispoziţie o mască de protecţie de unică folosinţă de către grefierul registrator. Dosarele vor fi puse la dispoziţie pentru studiu doar după ce persoana s-a dezinfectat pe mâini cu dezinfectant pus la dispoziţie de instituţie, fără excepţie în ceea ce priveşte calitatea de avocat, justiţiabil, expert”, a declarat Cristina Dragomir.
Grefierul registrator desemnat la relaţia cu publicul va purta obligatoriu mască de protecţie sau vizetă, pe perioada relaţiei cu publicul, şi se va dezinfecta pe mâini periodic, cel puţin la două ore, sau când consideră necesar.
Pardoseala din arhive şi din partea în care publicul are acces se va spăla la fiecare două ore, iar studiul dosarelor se va face cu respectarea distanţei de protecţie de 1,5 metri între aceştia.
În instanţe vor fi amplasate panouri de protecţie din plexiglas, iar pupitrul martorului va fi dezinfectat la patru ore, la acelaşi interval de timp sala de şedinţă va fi aerisită, a detaliat sursa citată.
Totodată, aşezarea în sală a publicului, inclusiv părţi, avocaţi, se va realiza cu distanţă de protecţie de aproximativ doi metri între aceştia, măsura va fi dirijată de grefierul de şedinţă înainte de începerea şedinţei de judecată, iar la nevoie, de preşedintele completului de judecată, iar succesiunea dosarelor va fi afişată pe un monitor la intrarea în sălile de judecată.
Personalul se va automonitoriza cu privire la contactul cu persoane despre se poate aprecia că prezintă riscul de a fi contaminate cu Covid-19, respectiv persoane venite din străinătate sau din zone din ţară în care s-a instituit carantină generalizată, aflate în carantină ori care prezintă simptome Covid – 19, iar angajaţii care manifestă febră, tuse, durere de cap, dificultate la înghiţire, dificultăţi de respiraţie vor anunţa imediat şeful ierarhic şi se vor autoizola de colegi până la clarificarea situaţiei.
Totodată, se va pune accentul pe scanarea documentelor şi crearea dosarului electronic astfel încât corespondenţa instanţă-părţi să se realizeze cât mai mult în formă electronică, iar dosarele să poată fi studiate fără prezenţa fizică la instanţă.
Pentru cauzele înregistrate în perioada de urgenţă rămase suspendate, fiecare complet de judecată va dispune măsurile de stabilire a termenelor de judecată urmărind echilibrarea şedinţelor de judecată, evitarea aglomerării cauzelor pe şedinţă, citarea pe ore, mai precizează sursa citată.
www.agerpres.ro