Despre disponibilizările din Poliţia Locală se vorbeşte de ceva vreme. Evident, cei care sunt vizaţi de aceste reduceri de personal sunt îngrijoraţi pentru viitorul lor şi încearcă din răsputeri să împiedice o astfel de situaţie. Şi, până acum, au reuşit, însă se pare că „minunea” nu va mai ţine mult.
Mai precis, doar până vineri, când, în şedinţa Consiliului local, pe ordinea de zi este înscris un punct ce vizează aprobarea unei noi organigrame a acestei instituţii. O organigramă din care dispar 23 de posturi.
Mai exact, potrivit documentelor ce însoţesc acest proiect de hotărâre, este vorba despre întregul compartiment Întreţinere Imobile, despre „Pază bunuri domeniu public”, din cadrul Biroului de Ordine Publică, dar şi despre trei posturi de poliţist local, toate vacante.
Cei mai afectaţi de această decizie sunt, se pare, cei care lucrează – încă – la „Întreţinere imobile”. Ei spun că, dacă celorlalţi colegi vizaţi de disponibilizări, Executivul Primăriei le-a garantat alte locuri de muncă, în acelaşi domeniu, pentru cei de la „Întreţinere imobile” nu există alternative, aşa că acum oamenii se tem că vor rămâne pe drumuri.
Reamintim că problema disponibilizărilor din Poliţia Locală a apărut cu mai mult timp în urmă, când s-a constatat că, de fapt, s-ar încălca legea care prevede un poliţist local la 1.000 de locuitori, ceea ce înseamnă că la Giurgiu ar trebui să fie 70 de poliţişti locali. Şi dacă până acum nu au fost întrunite toate condiţiile pentru a se introduce pe ordinea de zi a şedinţei de Consiliu local o astfel de hotărâre, de această dată, există toate documentele cerute de lege, inclusiv avizul celor de la Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici.
Acum, soarta celor 23 de oameni care ar urma să fie disponibilizaţi de la Poliţia Locală este în mâinile şi, mai ales, în votul consilierilor locali.