Cu câteva zile înainte de Paște, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu era din nou prezent la Giurgiu, pentru a participa la recepția lucrărilor care finalizează drumul de intrare în țară.
Acum, acest drum extrem de important beneficiază de parcări, spații de protecție și tot ceea ce este necesar pentru un drum corespunzător ”anilor în care ne aflăm”:
”Drumul de intrare în țară dinspre Bulgaria arată corespunzător anilor în care ne aflăm. De astăzi este dotat și cu parcări, pe ambele sensuri de circulație.
Am ținut să particip la recepția lucrării, pentru că am avut o colaborare foarte bună cu toți cei implicați. Acesta este un exemplu de cum se poate derula un contract de execuție de drum, de bună calitate, înainte de termen. Mulțumesc, PORR CONSTRUCT, pentru seriozitate și implicare, mulțumesc proiectantului East Water Drillings, dar și responsabililor din partea beneficiarului #CNAIR, precum și autorităților locale, respectiv Consiliul Județean și Primăria #Giurgiu.
Parcare pe ambele sensuri de circulație, la km 2+500, inclusiv dotările aferente
Cei care intră și ies din țară au la dispoziție și aceste două parcări, dotate cu grupuri sanitare, cu o suprafață de cca. 17.500 mp:
- 33 spații de parcare pentru camioane și tiruri
- 35 spații de parcare pentru autoturisme
- Spații protecție
- Post trafo
- Puț forat cu cabină și rezervor de apă
- Platforme containere ecologice
- Panou de orientare
- Amenajări peisagistice
Drumul de legătură DN 5 km 60+500 – Șoseaua de Centură – Pod Prieteniei km 61+400, în lungime 5,72 km a fost finalizat înainte de termen și dat în circulație la data de 20 decembrie 2021. Acesta are scopul de a asigura conexiunea rutieră între DN5 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu. Se desprinde din DN 5, la km 56+197, printr-o intersecție giratorie și continuă spre sud, intersectându-se cu DN 5 și DJ 507, printr-un alt sens giratoriu la km 62+404. Drumul ajunge în sensul giratoriu de la punctul vamal prin Strada Unirii, fiind executat la 4 benzi, două pe fiecare sens, cu aceeași structură ca a variantei ocolitoare.
Scurt istoric
- 20 octombrie 2020 Am semnat și emis autorizația de construire
- 21 octombrie 2020 Am dat ordinul de începere a lucrărilor
- 28 octombrie 2020 Start lucrări
Este prima „autostradă nemțească” din România, un drum expres realizat din beton rutier, care s-a așternut prin turnare continuă.” – nota, în cursul zilei de marți, pe pagina sa oficială, secretarul de stat Irinel Ionel Scrioșteanu.