Despre deja celebrul drum ce face legătura cu Vama Giurgiu s-a vorbit foarte mult în ultima perioadă, iar tema nu a putut fi ratată de mulții ”prieteni” ai fostului ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, care s-au și repezit să îl scoată ”țap ispășitor” pentru situația actală a acestui drum.
”Cuc este de vină! El nu a emis hotărârea de guvern prin care drumul putea fi reparat!” Cam asta e ideea ce tot planează de când a apărut, în presa națională, subiectul drumului spre Vama Giurgiu. Alte instituțiii din subordinea Ministerului Transporturilor – CNAIR și (mai ales) DRDP București – sunt un fel de ”Albă ca Zăpada” – ”nici usturoi n-au mâncat, nici gura nu le miroase”.
Singurul vinovat este acum fostul ministru Răzvan Cuc, cel care – mai nou, potrivit unor interpretări ”obiective”, ”primește și palme peste obraji” din partea actualei conduceri a Ministerului Transporturior. Minister care lămurește, însă, adevărata situație a afirmațiilor făcute de ministrul Lucian Șova, într-un răspuns oficial la mai multe întrebări lansate de publicația Cronica giurgiuveană.
Ce spun mai-marii Ministerului Transporturilor despre drumul din Vamă și despre ”palmele peste obrajii” lui Răzvan Cuc? Redăm, integral, întrebările transmise acestui Minister și, mai ales, răsunsurile primite, ca să se lămurească toată lumea care este situația reală:
”1.Vă rugăm să ne transmiteţi când a fost lansat proiectul “ Drum de legătură DN5-Vamă” şi dacă acesta a fost lansat de CNAIR sau DRDP Bucureşti ?
Raspuns: Proiectul a fost lansat in licitatie publica in data de 22.09.2017 de catre CNAIR, dupa preluarea de la DRDP Bucuresti, in luna august a aceluiasi an.
In data de 18.12.2017 a fost stabilit termenul limita pentru depunerea ofertelor iar la ora actuala ofertele sunt in procedura de evaluare.
- Când s-au început formalităţile pentru preluarea porţiunii de drum care face legătura între DJ507 şi Vama Giurgiu ?
Raspuns: Discutiile au fost purtate anul trecut pe aceasta tema. In luna mai 2017, Primaria Giurgiu a decis printr-o hotarare de Consiliu sa predea tronsonul 2 ( teren intersectie DJ507 cu Str. 1 Decembrie 2018, drum acces Vama), printr-o hotarare de Consiliu si s-au inceput diligentele pentru preluarea de catre CNAIR a acestui sector de drum. La finalul anului 2017 demersurile privind acest proiect au stagnat, dar ele au fost reluate in luna februarie a acestui an.
3.Vă rugăm să ne expuneţi ce a dorit să spună ministrul Lucian Şova când a făcut afirmaţia „ Dacă eram ministrul transporturilor din Giurgiu mă mutam la Bacău „?
Raspuns: Replica data de ministrul transporturilor Lucian Sova, la intrebarea unul ziarist, a avut un sens pozitiv si amiabil, dorind sa sublinieze in primul rand buna relatie cu fostul ministru Razvan Cuc, dar si preocuparea pentru continuarea eforturilor de modernizare a infrastructurii rutiere, in toate judetele Romaniei. De asemenea, ministrul Lucian Sova a dorit sa arate situatia oarecum complicata care vizeaza modernizarea acesului din Vama Giurgiu, cauzata in principal de mixtul de responsabilitati fata de intretinerea actuala a unor segmente de drum, care trebuie lamurite pentru succesul intregului proiect. Practic ministrul bacauan Lucian Sova a dorit sa spuna ca va acorda acelasi sprijin proiectelor de interes national din judetul Giurgiu precum a aratat si ministrul Razvan Cuc pentru proiectele din Bacau. ”
Așadar, pe vremea când încă era ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc inițiase demersurile pentru emiterea deja celebrei hotărâri de guvern, demersuri care s-au oprit, însă, odată cu schimbarea sa. Și care, potrivit noului ministru, au fost reluate ”de la zero”. Nicio surpriză, din acest punct de vedere, pentru că este știut, de mulți ani, că în România, la schimbarea unui ministru, se schimbă totul – inclusiv proiectele și demersurile începute de acesta.
Ceea ce i-a supărat, probabil, pe mulții ”prieteni” ai incomodului deputat giurgiuvean este faptul că acesta a avut curajul să iasă public și să critice activitatea unor instituții din subordinea Ministerului pe care l-a condus până nu demult – și aici ne referim, evident, la celebra DRDP București, ale cărei rezultate sunt ”binecunoscute”…
De aici, întreaga tevatură prin care se tot înceracă – și, de altfel, nu este prima data – discreditarea lui Răzvan Cuc. Și iarna venită intempestiv în martie, care a scos la iveală toate gropile din drumul spre Vama Giurgiu le-a venit ”mănușă” adversarilor fostului ministru…
Numai că – după cum se vede în răspunsul oficial al Ministerului – nu Cuc este cel care primește ”palme peste obraji”…
Dată fiind virulența campaniei pornite împotria lui Răzvan Cuc, este de așteptat ca astfel de atacuri să continue… Până când, încă nu se știe. De la cine sunt pornite și pentru cine este extrem de incomod tânărul deputat giurgiuvean – ”prietenii știu…”
Cert este că acesta nu dă vreun semn că ar intenționa să facă ”pasul înapoi” – știindu-se cu conștiința împăcată – așa că este de așteptat ca războiul să continue.
Cine are de câștigat? Cu siguranță, nu giurgiuvenii ori șoferii care tranzitează drumul de la care a pornit toată ”tărășenia”!