Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a finalizat documentația pentru lansarea la licitație a studiului de fezabilitate pentru noul pod Giurgiu – Ruse. Studiul de fezabilitate ar urma să dureze doi ani și este finanțat din fondul CEF pentru mobilitate militară.
Studiul de fezabilitate pentru noul pod peste Dunăre între România și Bulgaria ar urma să fie elaborat în perioada decembrie 2024 – decembrie 2026, potrivit unui răspuns al ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, la o interpelare a deputatului AUR de Brăila Ciprian Ciubuc.
Etapa I, privind realizarea studiului de fezabilitate, va fi derulată cu finanțare CEF.
Cea de-a doua etapă, privind construcția, ar urma să înceapă cu fonduri din PT 2021 – 2027.
Comisia Europeană a aprobat o finanțare de 6,92 de milioane de euro prin fondul de mobilitate militară pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar construirii unui nou pod peste Dunăre între România și Bulgaria. Podul Giurgiu – Ruse II va fi lung de doi kilometri și va avea, de asemenea, cale ferată.
Coordonatorul proiectului studiului de fezabilitate este Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
România este legată de țara de la sud de Dunăre prin două poduri: Giurgiu – Ruse (al „Prieteniei” – inaugurat în 1954) și Calafat – Vidin (New Europe Bridge – inaugurat în 2013).
www.economica.net